Music Box

Tom Waits - Yesterday is here

浮石 2022. 8. 5. 22:43

 

Tom Waits/Yesterday is here

 

If you want money in your pocket
And a top hat on your head
A hot meal on your table
And a blanket on your bed
Well today is grey skies
Tomorrow is tears
You'll have to wait til yesterday is here
Well I'm going to New York City
And I'm leaving on a train
And if you want to stay behind and
Wait til I come back again
Well today is grey skies
Tomorrow is tears
You'll have to wait til yesterday is here

If you want to go
Where the rainbows end
You'll have to say goodbye
All our dreams come true
Baby up ahead
And it's out where your memories lie
Well the road is out before me
And the moon is shining bright
What I want you to remember
As I disappear tonight
Today is grey skies
Tomorrow is tears
You'll have to wait til yesterday is here

 

 

주머니에 돈을 넣고 싶다면
그리고 당신의 머리에 모자
당신의 테이블에 따뜻한 식사
그리고 침대 위의 담요
자, 오늘은 잿빛 하늘
내일은 눈물
어제가 올 때까지 기다려야 합니다.
글쎄, 나는 뉴욕시에 갈거야
그리고 나는 기차를 타고 떠날거야
그리고 당신이 뒤에 있고 싶다면
내가 다시 돌아올 때까지 기다려
자, 오늘은 잿빛 하늘
내일은 눈물
어제가 올 때까지 기다려야 합니다.

가고 싶다면
무지개가 끝나는 곳
작별인사를 해야 할거야
우리의 모든 꿈은 이루어진다
베이비 업 앞으로
그리고 그것은 당신의 기억이 있는 곳입니다.
글쎄, 길은 내 앞에있다
그리고 달은 밝게 빛나고 있어
당신이 기억하길 바라는 것
오늘밤 내가 사라지면서
오늘은 잿빛 하늘
내일은 눈물
어제가 올 때까지 기다려야 합니다.