Old Music

As Soon As I Hang Up The Phone -Loretta Lynn & Conway Twitty

浮石 2022. 4. 30. 18:58

 

As Soon As I Hang Up The Phone -Loretta Lynn & Conway Twitty

 

W: Hello
M: Hello Loretta.

 

女: 여보세요
男: 여보세요. 로레타?


W: Darling(pronounced Darlin’) I knew it was you.
M: Loretta there’s somethin’ I just gotta tell ya’.

女: 아, 당신일 줄 알았어요.
男: 로레타, 나 당신한테.. 당신한테 할 말이 있어서 전화했어요.


W: Oh please tell me what to do.
M: I don’t really know how to say this, but I wanna tell you that I…

女: 아, 제발, 내가 뭘 해야 하는지 말해봐요.
男: 이 말을 어떻게 해야 할지 모르겠지만.. 저기..나....

W: You gave me the will to go on,
as soon as I picked up the phone.
M: No, no you don’t understand Loretta,
I’m tryin’ to tell ya’ that I…..

女: 나 당신의 전화를 받자마자,계속 살아갈 힘을 얻었는데...
男: 로레타, 당신은 제대로 이해를 못하고 있어. 난 단지....


W: The talk is around that we’re through
(means that everyone is saying they broke up)
M: Yeah I know, I’ve heard it too.

女: 이야기가 자꾸만 빙빙 도네요.
男: 그래요, 나도 알아요.


W: Oh darlin’ tell me what to do.
M: But that’s just it, that’s what I’m tryin’ to tell you, that I…..

女: 제발, 내가 뭘 해야 하나요.
男: 당신한테 하고 싶은 말은 간단한 거에요. 내가, 내가...


W: I knew you’d tell me that we’re wrong,
as soon as I picked up the phone.
M: Oh, but it’s true, they’re not wrong.

女: 나 전화를 받자마자,
당신이 우린 지금 잘못하고 있는 거라고 말할거란 걸. 알았어요.
男: 그래요 맞아요. 사람들이 틀린건 아니죠.


W: Oh no
M: I’m sorry Loretta.

女: 아.. 안돼요...
男: 미안해요. 로레타.


W: Oh no…I can’t believe that it’s true.
M: I’m sorry Loretta. I’m really, really sorry.

女: 안되요. 믿을 수 없어.
男: 정말 미안해요. 미안해요. 로레타


W: Oh no, Oh no, I can’t believe that we’re through.
M: I know you know, I never thought it would come to this.

女: 안돼..믿을 수 없어요. 우리가 끝이란 말이에요? 믿을 수 없어요.
男: 있죠, 알잖아요. 나도 이렇게 되리라곤 상상도 못했어요.


W: You tell me it’s over and done.
M: I really thought that I loved you and youknow that

女: 지금 끝난거라고 말하는 거에요?
男 : 나 당신을 정말 사랑하고 있다고 그렇게 생각했어요.
당신도 알잖아요.


W: You say that you’ve had all your fun.
M: And you’ve just got to believe me, I never meant to hurt you.

女 : 정말 좋은 시간을 보냈다고 그랬잖아요.
男 : 이 말은 믿어줘요. 당신 마음을 아프게 하려던 건 아니었어요.


W: But I can’t believe you’ll be gone.
M: This is the hardest thing that I’ve ever had to do,
and it hurts me too.

女: 당신이 떠날거라니. 믿을 수 없군요.
男: 정말 어려운 일이군요.. 정말로.. 나도 힘들어요. 로레타.


W: As soon as I hang up the phone.
M: Yeah, I’ll be gone.

女: 내가 전화를 끊으면- - -
男: 그래요. 난 떠날거에요.


W: As soon as I hang up the phone.
M: Good-bye Loretta.

女: 내가 전화를 끊으면- - -
男: 잘있어요. 로레타>


컨트리가수《콘웨이 트위티: Conway Twitty》가 작곡한 곡으로《로레타 린: Loretta Lynn》과 듀엣으로..
1974년_"빌보드컨트리차트1위곡".."컨트리 고전명곡"이다.